نوشته شده توسط : فدولا

خرید قهوه بدون کافئین و مصرف آن، برای افراد مبتلا به مشکلات معده مفید است. افرادی که از بیماری های خاص مانند lBS رنج می برند، باید مراقب باشند که چه غذاها و نوشیدنی هایی مصرف می کنند. برای مثال، پزشکان معمولاً به افرادی که مشکلات گوارشی دارند، توصیه می کنند از نوشیدنی های حاوی کافئین و شکر پرهیز کنند، زیرا مصرف این گونه نوشیدنی ها و خوراکی ها، می تواند باعث اسهال شود.

افرادی که می خواهند قهوه بنوشند؛ اما مشکلات گوارشی دارند باید خرید قهوه بدون کافئین را انتخاب کنند. قهوه بدون کافئین نسبت به قهوه معمولی کافئین دار، اسیدیته کمتری دارد. این بدان معناست که نوشیدن قهوه بدون کافئین کمتر باعث درد معده، گرفتگی عضلات یا مشکلات گوارشی می شود.

 

وجود مقدار زیادی آنتی اکسیدان
قهوه بدون کافئین، حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که به بدن، در پیشگیری از بیماری ها، مبارزه با بیماری ها و حفظ سلامت کمک می کند. بسیاری از متخصصان پزشکی پیشنهاد می کنند نوشیدن یا خوردن مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان بالا، به بهبود سیستم قلبی عروقی، مبارزه با سرطان و جلوگیری از بیماری های رایج مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می کند. بنابراین، اگر مشتاق مصرف نوشیدنی های خانواده قهوه هستید؛ اما می خواهید سالم بمانید، خرید قهوه بدون کافئین و بدون شکر یا خامه اضافه، بهترین گرینه برای شماست.

 

عدم وجود تاثیرات منفی کافئین
یکی از بزرگترین دلایلی که مردم یک نوشیدنی بدون کافئین را برای نوشیدن انتخاب می کنند، اجتناب از اثرات کافئین است. در حالی که کافئین می تواند انرژی و خلق و خوی ملایمی را ایجاد کند و اثرات درمانی بسیاری دارد؛ اما برخی از عوارض جانبی نامطلوب نیز وجود دارند که ممکن در اثر مصرف کافئین ایجاد شوند.

افرادی که به کافئین حساس هستند، می توانند بدون نگرانی قهوه بدون کافئین بنوشند. قهوه بدون کافئین، قهوه ای است که درصد قابل توجهی از کافئین آن حذف شده است. شرکت های تولید کننده قهوه بدون کافئین به طور معمول بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد از کافئین موجود در قهوه معمولی را حذف می کنند و تنها درصد ناچیزی از کافئین در قهوه باقی می ماند که قابل چشم پوشی است. با این حال، بسیاری از طعم ها و ویژگی های یک فنجان قهوه معمولی حفظ خواهد شد و در زمان خرید قهوه بدون کافئین، هرگز نباید نگران از دست دادن طعم واقعی قهوه باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

سختی آب، به میزان املاح معدنیِ محلول در آن، به خصوص کلسیم و منیزیم، اشاره دارد. این املاح، اگرچه برای طعم قهوه ضروری هستند، اما تعادل در آن باید مورد توجه قرار گیرد.
آب سخت: میزان بالای کلسیم و منیزیم در آب سخت، می‌تواند طعم قهوه را تلخ، گس و خشن کند.که اگر به اندازه نباشد، طعم نوشیدنی ما غیرقابل تحمل می شود.
آب نرم یا رقیق: در مقابل، آبِ فاقد املاح معدنی کافی، طعمی رقیق و کم ‌حجم به قهوه می ‌دهد. بنابراین می‌توان گفت که آبِ ایده ‌آل برای قهوه آبی است که سختی متوسطی داشته و عاری از ناخالصی‌ها مانند کلر، فلوئورید و طعم‌های آلی باشد.
بهتر است این نکته را هم در نظر بگیریم که طعم قهوه مناسب، یک امر کاملا سلیقه ای است و فاکتورهای تعیین کننده ی اشاره شده برای هر شخصی می تواند، متغیر باشد.

https://ghahvekhane.com/%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

طبق مطالعه مجله موسسه سرطان، زنانی که در روز قهوه بسیاری می نوشیدند، در مقایسه با سایر افراد، کمتر به سرطان آندومتر مبتلا می شوند. همچنین، این مطالعه نشان می دهد که مصرف قهوه با کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مرتبط است. مطالعه مجله Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention نیز نشان داد که مصرف قهوه با کاهش خطر ابتلا به ملانوم، نوعی سرطان پوست، مرتبط می باشد. طبق این مطالعه، افرادی که در روز قهوه می نوشند، در مقایسه با سایر افراد، 20 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به ملانوم هستند. طبق بررسی محققان، ترکیبات موجود در قهوه، مانند کافئین و آنتی اکسیدان ها، به محافظت در برابر ابتلا به سرطان پوست کمک می کنند.
در حالی که تحقیقات در مورد خواص ضد سرطانی قهوه امیدوارکننده هستند؛ اما به خاطر داشته باشید که قهوه نباید جایگزینی برای درمان های مرسوم سرطان مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی باشد. قهوه علاوه بر تاثیرگذاری در درمان سرطان، با کاهش خطر بیماری های دیابت نوع 2 و قلبی عروقی نیز مرتبط است. برخی مطالعات نشان داده اند که قهوه به بهبود حساسیت به انسولین، کاهش التهاب و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

زمانی که از یک خرده فروش قهوه بخرید، انتخاب های محدودی خواهید داشت. از طرف دیگر نمی توانید مطمئن باشید که این خرده فروش می تواند قهوه شما را در هر شرایطی تامین کند. هرچقدر قهوه تازه رست تر باشد، عطر و طعم به مراتب بهتری خواهد داشت. پس برای شما که به مشتریانتان اهمیت می دهید، خرید قهوه عمده امری واجب الاجراست. هنگامی که به عمده فروشی می روید، محصولات بسیار گسترده تری را برای انتخاب خواهید داشت و بنابراین می توانید گزینه های بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهید. این موضوع، منجر به تمایل بیشتر مشتریانتان به خرید از شما می شود؛ چرا که قوه کنجکاوی آنها سبب می شود تا دوست داشته باشند گزینه های مختلفی که شما ارائه می دهید را امتحان کنند.

اگر در حال حاضر به صورت عمده خرید نمی کنید، کسب و کار شما مستقیما آسیب می بیند. پس بهتر است هرچه سریع تر تصمیم خودتان را بگیرید و خرید عمده قهوه را امتحان کنید. به شما تضمین می دهیم پس از مدت کوتاهی متوجه خواهید شد که خرید مستقیم از عمده فروش باعث صرفه جویی قابل توجهی در پول شما در طول هر سال تجاری می شود.

 خرید عمده قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه خانه



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

بدترین موقع برای نوشیدن قهوه، درست اول صبح، بعد از بیدار شدن از خواب، آن هم با معده خالی است! اگر می خواهید به دستگاه گوارش خود، خلق و خوی خود آسیب بزنید و در طول روز، استرس داشته باشید، صبح، با معده خالی، قهوه بنوشید!!! تحقیقات ثابت کرده که اگر قهوه را با معده خالی، آن هم قبل از خوردن صبحانه بنوشید، هورمون های استرس در بدن شما (کورتیزول و آدرنالین) افزایش می یابد، پس دیرتر احساس خستگی می کنید؛ در نتیجه، متابولسیم بدن شما به مرور زمان کاهش پیدا می کند.
شاید به این فکر کنید که قهوه خود را با محتوای شکر یا قند آماده کنید و به جای صبحانه بنوشید! این کار هم مانند حالت فوق، یک اشتباه بزرگ است! شما قهوه را با مقدار زیادی شیرین کننده می نوشید، پس قند زیادی به بدنتان هجوم می آورد! آن هم هنگام صبح، یعنی موقعی که باید به سر کار بروید و فعال باشید! فکر می کنید چه اتفاقی می افتد؟؟ با این کار، فقط و فقط سطح ترشح انسولین و میزان متابولیسم بدن خود را بر هم می زنید! هرگز برای نوشیدن قهوه هنگام صبح، دیر نیست. صبحانه تان را میل کنید؛ وقتی مطمئن شدید که کمی مواد پروتئینی وارد بدنتان شده است، و سطح هورمون های استرس یا قند خون، ثابت شده اند، می توانید یک فنجان قهوه داغ در نیمروز بنوشید و از خواص آن بهره مند شوید.

https://ghahvekhane.com/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

برخی از ویژگی های مهم قهوه اسپرسو عبارتند از:

  • تازگی و کیفیت دانه های قهوه
  • اندازه آسیاب و استحکام پایه های قهوه: اگر با شیوه عصاره گیری مورد استفاده در تهیه اسپرسو آشنا باشید، حتما می دانید که اسپرسو نیاز به یک آسیاب بسیار ریز دارد تا آب به طور یکنواخت تر در آن نفوذ کند و طعم و عطر مطلوب را استخراج کند.
  • فشار و دمای آب: اسپرسو در شرایط حدود ۸ بار فشار و بین ۱۹۰ تا ۱۹۶ درجه فارنهایت دما، دم می شود تا یک قهوه غلیظ و قوی با لایه نازک کرما روی آن ایجاد شود.
  • زمان و حجم دم کردن سکانس اسپرسو: یک سکانس اسپرسو استاندارد، حدود ۱ اونس است و دم کردن آن حدود ۲۵ تا ۳۰ ثانیه طول می کشد. زمان و حجم دم کردن را می توان طوری تنظیم کرد که انواع مختلفی از نوشیدنی های اسپرسو مانند ریسترتو، آمریکانو و ... تولید شود.

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D9%88



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

قهوه، محبوب ترین نوشیدنی جهان بوده و موضوع تحقیقات علمی و سلامتی بسیاری می باشد. یکی از زمینه هایی که در سال های اخیر، توجه بسیاری را به خود جلب کرده، رابطه بین مصرف قهوه و بیماری آلزایمر است. این اختلال عصبی، میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. بیماری آلزایمر با زوال تدریجی عملکرد شناختی، از دست دادن حافظه و تغییرات در رفتار و شخصیت مشخص می شود. استرس اکسیداتیو نقش کلیدی در پاتوژنز آلزایمر دارد. بیماری آلزایمر یک اختلال عصبی پیچیده است که با تجمع پلاک های بتا آمیلوئید و گره های عصبی فیبریلاری در مغز به وجود می آید. این بیماری منجر به تحلیل نورون ها و از دست دادن عملکرد شناختی می شود. مکانیسم های دقیق ایجاد بیماری آلزایمر به طور کامل شناخته نشده اند؛ اما شواهد نشان می دهند که استرس اکسیداتیو، التهاب و اختلال عملکرد میتوکندری نقش مهمی در پاتوژنز آن دارند.
قهوه، حاوی مجموعه ای غنی از ترکیبات فعال زیستی از جمله کافئین، اسید کلروژنیک، تریگونلین، کافستول و کاهوئول است. این ترکیبات باعث شده اند که قهوه، خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و محافظ عصبی داشته باشد. چندین مطالعه اپیدمیولوژیک، ارتباط معکوس بین مصرف قهوه و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را گزارش کرده اند. مصرف منظم قهوه ممکن است به کاهش خطر زوال شناختی و زوال عقل کمک کند.

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%84%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%B1



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

جالب است بدانید که قهوه مورد علاقه شما می تواند بیانگر ویژگی های شخصیتی شما باشد. در این رابطه تست های شخصیت شناسی یا روانشناسی زیادی وجود دارند که خلق و خوی شما را بیان می کنند. به عنوان نمونه طرفداران قهوه لاته افرادی با نگرش مثبت و خوش شانس هستند. آن ها ریسک پذیری را دوست ندارند و تنها قهوه را به عنوان یک نوشیدنی ساده و بدون عارضه مصرف می کنند. روانشناسی دیگر قهوه ها به شرح زیر است:

اسپرسو: طرفداران قهوه اسپرسو، افرادی جسور و قدرتمند هستند و اهداف بلند مدتی دارند. آن ها ایده های نابی در ذهن خود می پرورند و سخت کوشی را دوست دارند.
قهوه فوری: افرادی که مصرف این نوع قهوه را به سایر قهوه ها ترجیح می دهند، به زندگی در زمان حال اهمیت بیشتری می دهند و به ضرب المثل *هر چه پیش آید، خوش آید* معتقد هستند. عاقلانه خرج کردن از دیگر ویژگی های افرادی است که به خوردن قهوه فوری علاقه مند هستند.
کاپوچینو: افرادی که عاشق کاپوچینو هستند، قطع به یقین به ناشناخته ها علاقه دارند و دوست دارند تجارب بسیاری کسب کنند. آن ها عاشق آموختن مهارت های جدید هستند و در هر فرصتی که به دست آورند، به سفر می روند.
قهوه یخی: روانشناسی در خصوص این نوع قهوه به ما می گوید که افرادی که قهوه یخی می خورند، بسیار سخت کوش و پرتلاش هستند. آن ها تمامی امور زندگی را به شیوه خودشان انجام می دهند و اعتقاد زیادی به حس ششم خود دارند.
قهوه ریسترتو: طرفداران این نوع قهوه بسیار کم هستند؛ زیرا تلخی این قهوه شدیدتر از اسپرسو است. افراد طرفدار این نوع قهوه، عموماً درون گرا هستند و تنهایی را به بودن در جمع های دوستانه و کاری ترجیح می دهند.

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

نکته دیگر در مورد خرید دانه قهوه اسپرسو، این است که باید ترکیب نهایی خودتان را مشخص کنید. پیشنهاد میکنیم ابتدا به این فکر کنید که آیا عمدتاً اسپرسوی سینگل می نوشید یا قرار است نوشیدنی های مبتنی بر شیر درست کنید. اگر هدفتان از خرید دانه قهوه اسپرسو، تهیه یک شات اسپرسوی مستقیم باشد، پیشنهاد ما این است که به سراغ مارکی بروید که 100% عربیکا است یا درصد زیادی از دانه های آن را دانه های عربیکا تشکیل می دهند. علاوه بر این، بهتر است قهوه های آفریقای شرقی یا آمریکای مرکزی را در اولویت خود قرار دهید.

این انتخاب تضمین می کند که نت های برجسته میوه ای را تجربه خواهید کرد. اغلب مردم دانه هایی را ترجیح می دهند که خیلی برشته نشده باشند و اصطلاحا دارک رست نباشند. به عبارتی از نمای بیرون، نباید دانه های قهوه خیلی براق به نظر برسند؛ اما اگر قرار است قهوه را با شیر استفاده کنید، می توانید مخلوط های تیره تر یا حتی ترکیبی حاوی روبوستا را در برنامه خرید خود قرار دهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فدولا

برای خرید قهوه اسپرسو و تهیه آن، ابتدا لازم است چندین پارامتر را بشناسید و سپس کنترل کنید تا در هنگام خرید دچار اشتباه نشوید. به قول معروف "هر گردی، گردو نیست" و ممکن است قهوه ای که به عنوان بهترین قهوه اسپرسو به فروش می رسد، بهترین نباشد. پس برای داشتن یک اسپرسو بی نظیر، قبل، بعد و حتی در هنگام خرید قهوه اسپرسو به ۵ نکته زیر دقت داشته باشید:

1. نوع دانه های قهوه مورد استفاده در اسپرسو
عربیکا و روبوستا، دو نوع دانه قهوه هستند که برای تهیه اسپرسو می توان از هر دوی آن ها استفاده کرد. با وجود اینکه عربیکا کیفیت بالاتری دارد؛ ولی نباید از عطر خاص روبوستا هم غافل شد. به همین دلیل، ترکیبی از دو دانه عربیکا و روبوستا، بهترین گزینه برای تهیه اسپرسو در نظر گرفته می شود.

2. اندازه آسیاب قهوه اسپرسو
اسپرسو، آسیاب ریزی دارد که منجر به تولید ذراتی می شود که نه خیلی ریز اند و نه خیلی درشت. (کوچکتر از دانه های نمک و بزرگتر از ذرات آرد)

3. میزان رست شدن قهوه اسپرسو
شیوه های مختلفی از رست شدن قهوه وجود دارد که می توان از فرآورده هرکدام از آن ها، برای تولید اسپرسو استفاده کرد. رست های مدیوم دارک، مدیوم لایت، دارک و لایت مثال هایی از این دسته هستند. به طور کلی رست مدیوم، بهترین انتخاب برای تهیه اسپرسو در نظر گرفته می شود؛ اما این مورد تا حد زیادی سلیقه ای بوده و نمی توان در موردش نسخه واحدی پیچید. مثلا کسانی که اسپرسو با تلخی بالا را ترجیح می دهند، بهتر است به سراغ رست های دارک و مدیوم دارک بروند؛ در حالی که عطر و رایحه بهتر در رست های لایت نهفته است.

 ادامه مطلب در سایت قهوه خانه ...



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 ارديبهشت 1403 | نظرات ()