تاثیر محیط روی کیفیت قهوه
نوشته شده توسط : فدولا

یکی دیگر از مهم ترین نکات در راهنمای خرید قهوه، تاثیر شرایط محیطی بر کیفیت دانه های قهوه است. از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. آب و هوا
دانه های قهوه باید در دمای میانگین بین 18 تا 25 درجه سانتی گراد رشد داده شوند. دمای پایین تر باعث کند شدن رشد گیاه می شود. این در حالی است که دمای بالاتر، طعم قهوه را تلخ تر و تندتر می کند. قهوه باید در منطقه ای با میانگین بارش بین 1500 تا 3000 میلی متر در سال کاشته شود. بارش بیش از اندازه یا خشکسالی طولانی مدت بر کیفیت قهوه تاثیر منفی می گذارد.
2. نوع خاک
برای کشت قهوه، خاک های غنی از مواد آلی با زهکشی عالی ازقبیل: خاک های آتشفشانی مناسب هستند. pH خاک نیز باید اسیدی بین 6 تا 5/6 باشد. قلیایی یا اسیدی بودن بیش از اندازه خاک بر کیفیت دانه های قهوه تاثیر منفی می گذارد.
3. ارتفاع
کشت دانه های قهوه عربیکا باید در ارتفاع 600 تا 2200 متر از سطح دریا انجام شود. هر چه ارتفاع از سطح دریا بیشتر باشد، دمای هوا خنک تر می شود. به این ترتیب، کیفیت دانه های قهوه بهبود پیدا می کند. طعم دانه های قهوه ای که در ارتفاع بالا کشت می شوند، ترش و میوه ای است. دانه های قهوه ای که در ارتفاع پایین کشت می شوند، طعم زمینی و تلخ تری دارند.
4. تاثیر تغییرات آب و هوایی
تغییرات آب و هوا، میزان بارش و دمای یک محیط را تحت تاثیر قرار می دهند. این موضوع تاثیر منفی بر طعم قهوه و میزان رشد دانه های آن می گذارد. کشاورزان با کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاثیر تغییرات آب و هوایی بر کیفیت قهوه می توانند شرایط کشت را بهبود دهند. به این ترتیب، علاقمندان می توانند از طعم منحصر به فرد یک فنجان قهوه لذت ببرند.





:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: