قهوه عربی در مقابل قهوه عربیکا
نوشته شده توسط : فدولا

اگر تا به حال تبلیغ یک قهوه عربیکای ممتاز را دیده یا به برندهای خوشمزه قهوه عربیکا نگاه کرده باشید، ممکن است برایتان این سوال پیش آمده باشد که اصطلاح عربیکا در واقع به چه معناست؟ در واقع نام عربیکا بسیار شبیه به نام کشور عربستان است. مارک های قهوه عربیکا در طیف وسیعی از رست ها، طعم ها و سبک ها وجود دارند. پس آیا تمام این انواع قهوه عربیکا از عربستان می آیند؟

از نظر فنی خیر. امروزه دانه های قهوه عربیکا توسط کشاورزان در مناطق سرسبز در سراسر جهان کشت میشوند. با این حال، باید یک سفر دور و دراز به گذشته داشته باشیم؛ به زمانی که گیاهان اصلی قهوه عربیکا از خاورمیانه و آفریقا به خصوص اتیوپی امروزی شهرت و آوازه خودشان را آغاز کردند.

دانه های قهوه عربیکا، اصلی ترین گونه قهوه هستند. حتی می توان این موضوع را میزان کشت بالای ۶۰ درصدی قهوه عربیکا متوجه شد. با وجود این میزان کشت، قهوه عربیکا برای سالهاست که گونه غالب قهوه و اصلی ترین جزء از یک فنجان قهوه شناخته می شود. ملت های عربی نیز قرن هاست که به کشت قهوه می پردازند. در واقع، بسیاری بر این باورند که قهوه بیش از 700 سال است که وجود داشته است. برای خرید قهوه عربیکا به منوی دسته بندی مراجعه نمایید.

از نظر تاریخی، قهوه عربیکا(Arabica)از اتیوپی منشا گرفته است. به احتمال زیاد، از منطقه کافا آمده و از این رو نام قهوه نیز از آن گرفته شده است. اصطلاحات مختلفی برای قهوه وجود دارد که بسیاری از آنها از مکان های نزدیک به مراکز کشت و صادرات قهوه می آیند. قهوه عربیکا، ابتدا در قرن پانزدهم در حال رشد وحشی در منطقه کافا کشف شد. پس از کشف، این نوع قهوه به سایر نقاط جهان عرب گسترش یافت؛ اما عمدتاً در یمن رایج بود.

تاجران، ملوانان، بازرگانان و صادرکنندگان، قهوه را رواج دادند و آن را با کشتی ها در سراسر جهان توزیع کردند. به زودی، پرورش دهندگان قهوه شروع به پرورش انواع منحصر به فرد قهوه عربیکا و صادرات دانه های قهوه کردند. سرانجام، قهوه به سطح شهرت و خوش نامی رسید که امروزه نیز آن را حفظ کرده است.

 https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: